Historia rodu Bańkowskich związana z pszczelarstwem rozpoczyna się w 1946 r., w którym to dziadek Jerzego Bańkowskiego pierwszą rodzinę pszczelą kupił za trzy korce pszenicy i przekazał swojemu synowi jako prezent. Sam Jerzy swoją pierwszą pasiekę – liczącą pięć uli – założył w wieku lat… 15. Dzisiaj liczy ona już 150 rodzin pszczelich. Potwierdzeniem tej liczącej już blisko 70 lat tradycji było wpisanie miodów z jego pasieki w 2008 r. na Listę Produktów Tradycyjnych prowadzoną przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
A skąd wybór miejsca na lokalizację pasieki rodzinnej akurat w Korzenicy? Niewątpliwy jest zwiazek z wielowiekową tradycją miejsca, bowiem według spisu gospodarczego z 1776 r., przechowywanego w Archiwum Czartoryskich w Krakowie, w podjarosławskiej wsi Korzenica znajdowało się w tym czasie 16 pasiek liczących od kilku do nawet 98 uli. Ale najważniejszym elementem jest ekologicznie czyste środowisko, tak cenne dla pasieki, w której otoczeniu jest różnorodna roślinność naturalna i daleko od niej do ruchliwych dróg. Wpisane na Listę Produktów Tradycyjnych miody z Korzenicy: wielokwiatowy oraz nektarowo-spadziowy, produkuje się tutaj z zachowaniem tradycyjnych receptur.
Oprócz nich powstają tu także miody ekologiczne, których jakość potwierdzona jest odpowiednimi certyfikatami. Przekonanie o przyszłości ekologicznego pszczelarstwa Jerzy Bańkowski uzyskał, zwiedzając Targi Żywności Ekologicznej BioFach w Norymberdze, gdzie zobaczył skalę tego zjawiska. I nie zraziły go wysokie normy oraz warunki techniczne i procedury, które trzeba spełnić; jego pasieka była pierwszą ekologiczną pasieką na terenie województwa podkarpackiego.
Od lat w Korzenicy powstaje szereg gatunków i rodzajów miodów. Są to miody kwiatowe, zawierające najwięcej enzymów wytwarzanych przez pszczoły w trakcie przetwarzania nektaru. Cenne miody nektarowo-spadziowe wyróżniające się niezwykłą kompozycją smaków. A także miód sekcyjny, czyli naturalny plaster miodu wycięty z ramki i zalany miodem w słoiku. Jak twierdzi Jerzy Bańkowski, jego smak jest niepowtarzalny i niezapomniany.
Miody trafiają do odbiorcy niemal prosto z ula, nabierane na zimno prosto z beczki. A w bezpośrednim kontakcie z klientem pomaga mu niewątpliwie sklep internetowy (www.miod-ekologiczny.pl), a także udział w wielu imprezach targowych.