Aktualności

Jasło stawia na enoturystykę

  • 04-04-2014
Z enoturystyką miasto kojarzy się zarówno mieszkańcom jak i turystom. I jak wynika z badań przeprowadzonych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości to zainteresowanie będzie rosło. Nowe hasło wizerunkowe miasta brzmi więc: Jasło - Winne Klimaty. Jest ono krótkie, jednak zarówno w wersji polskiej, jak i angielskiej (Jasło vine mood) może być odczytane na wiele sposobów, co zwiększa szanse na jego zapamiętanie. Odnosi się zarówno do wina, jak i do klimatu (w rozumieniu produktu, pogody i nastroju) oraz innego (niepowtarzalnego) charakteru miasta i produktów z niego pochodzących. Znak jest czytelny i prosty do wdrażania.
Rozwój enoturystyki w Jaśle ma ścisły związek z powstającymi w tym mieście winnicami i coraz większą możliwością degustacji lokalnych produktów. I chociaż w Polsce jest 11 miast, które organizują różne winiarskie imprezy to właśnie Jasło jako jedyne wykorzystało ten atut w promocji. Nowe hasło wraz z nowym logotypem zostanie umieszczone na stronie internetowej urzędu miasta i miejskich instytucji. Będzie także służyło promocji miasta w Polsce i poza jej granicami. Jasło będzie pierwszym miastem w Polsce, które wizerunek marki opiera na enoturystyce. Przyjęto założenie, że markowymi produktami Jasła będą m.in.: Międzynarodowe Dni Wina, Nocne Klimaty, Dom Wina Jasielskiego wraz z zapleczem konferencyjnym, Winne SPA, Jasielskie Dionizje, czyli święto młodego wina, wytyczona jasielska „ścieżka” winiarska, winoteka, wortal, który promowałby lokalnych winiarzy i ich ofertę. Propozycji działań jest jeszcze wiele, wszystkie z winem w tle, ale pamiętać trzeba, że strategia opiera się na powiązaniu winnych klimatów z szeroko rozumianą ofertą i rozwojem gospodarczym miasta.
BIURO PROJEKTU: STOWARZYSZENIE NA RZECZ ROZWOJU I PROMOCJI PODKARPACIA PRO CARPATHIA UL. RYNEK 16 35-064 RZESZÓW
Polityka prywatności
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ
PROJECT SUPPORTED BY A GRANT FROM SWITZERLAND THROUGH THE SWISS CONTRIBUTION TO THE ENLARGED EUROPEAN UNION