Teraz Pstrąg
Kampania „Teraz Pstrąg”, której pomysłodawcą jest Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych, rusza w Polsce po raz trzeci. Jej zadaniem ma być propagowanie pstrąga jako zdrowej ryby hodowanej w ekologicznych warunkach. W tym roku hasło przewodnie kampanii to „Smak pstrąga przyciąga”, które ma zachęcać do spożywania ryby w domu.
W celu promocji konsumpcji domowej pstrąga wyemitowane zostaną reklamy zachęcające Polaków do spożywania tej ryby. Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych - organizator kampanii -chce w tym roku odpowiedzieć na pytania dotyczące tego jak poznać, czy kupowana ryba jest świeża. Tłumaczą, że świeża ryba będzie miała intensywny kolor, jej oczy będą błyszczące i wypukłe, a mięso jędrne i sprężyste. Wskazują na potrzebę znalezienia zaufanego dostawcy, który zadba o odpowiednie warunki hodowli, transportu i przechowywania ryb oraz nie pozwoli na kilkukrotne rozmrażanie i zamrażanie ryby prowadzące do utraty jakości mięsa.
Projekt kampanii „Teraz Pstrąg” - dofinansowanej ze środków unijnych - realizowany jest w cyklu czteroletnim. W poprzednich dwóch edycjach upowszechniano wiedzę o zaletach pstrąga wpływające na zdrowie i urodę oraz polecano go jako alternatywne danie z grilla.
W ubiegłym roku wzrost sprzedaży pstrąga rok do roku wyniósł 30%, a spożycie na jednego Polaka wzrosło z 390 do 440 g, co oznacza, że pstrąg obok karpia i łososia stał się najpopularniejszą rybą słodkowodną w Polsce. Większość pstrąga w handlu detalicznym pochodzi z polskich hodowli, co znacznie skraca łańcuch dostaw. Polscy hodowcy w 2012 r. wyhodowali 17 tys. ton tej ryby, co plasuje nasz kraj wśród pięciu największych producentów pstrąga w Europie.