KALENDARZ IMPREZ

Sobota, 5 Grudnia 2020
Pon Wto Śro Czw Pią Sob Nie
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Aktualności

Medynia marką

  • 02-05-2013
Realizację projektu „Budowanie i promocja marki w oparciu o Garncarski Szlak” rozpoczęto w styczniu 2012 r. Jego celem było stworzenie marki miejsca, oraz jej promocja, realizowane w oparciu o „Garncarski Szlak”.

W ramach zadania powstała dwujęzyczna strona internetowa www.medynia.com.pl, wykonany został projekt graficzny logo „Medynia”, ceramiczne gadżety reklamowe promujące logo, oraz foldery w dwóch wersjach - jedna ogólna - skierowana do wszystkich odbiorców, druga - przygotowana szczególnie z myślą o dzieciach odwiedzających atrakcje na trasie „Garncarskiego Szlaku”.

Zorganizowane zostało również dwudniowe (23-24 lutego 2012 r. ) spotkanie - konferencja i szkolenie z udziałem eksperta, przedstawicieli samorządu, członków organizacji turystycznych, Departamentu Promocji, Turystyki i Sportu Urzędu Marszałkowskiego, lokalnych stowarzyszeń, przedsiębiorców, mieszkańców związanych z działalnością turystyczną, oraz przedstawicieli mediów. Podczas konferencji zaprezentowana została oferta turystyczna tego terenu w formie prezentacji i wizyt studyjnych na trasie „Garncarskiego Szlaku”. W efekcie wspólnej pracy nakreślone zostały kierunki rozwoju ośrodka garncarskiego. Lokalni przedsiębiorcy, organizacje i stowarzyszenia zostały włączone w działania na rzecz promocji turystyki.

Rezultatem tych działań było ukierunkowanie rozwoju i promocji nowej marki, konkretna wiedza, wzrost współpracy sektora publicznego i prywatnego w zakresie promocji produktów turystycznych pod wspólnym logiem. Ponadto zadanie umożliwiło dotarcie z informacją o powstałej marce do szerokiego grona odbiorców – zarówno mieszkańców, jak i potencjalnych turystów - odbiorców oferty. Umożliwiły to publikacje, postała strona internetowa, ale także dwie imprezy: XVII Jarmark Garncarski, który odbył się 8 lipca 2012 r. w Medyni Głogowskiej oraz promocja książki o Władysławie Prucnal - 23 marca 2013 r.

Podczas Jarmarku zorganizowane zostały prezentacje garncarskie, wypał w tradycyjnym piecu garncarskim oraz warsztaty, w których mogli wziąć udział przybyli goście. Dla osób pragnących zwiedzić inne miejsca na trasie czekał przewodnik i oznakowany bus. W wynajętych w tym celu namiotach odbywały się prezentacje rękodzielnicze wytwarzania rękodzieła ludowego i artystycznego. Podsumowaniem Jarmarku był występ dwóch grup folkowych, które wykorzystują między innymi gliniane instrumenty muzyczne.

Promocja książki „Sztuka z ziemi zrodzona. Rzeźby gliniane Władysławy Prucnal” zorganizowana została 23 marca 2013 r. w Medyni Głogowskiej. Autorką publikacji jest Christine Rickards – Rostworowska. Podczas promocji książki w Ośrodku Kultury w Medyni Głogowskiej odbyło się spotkanie z autorką i artystką, zorganizowana została wystawa dawnych fotografii i ekspozycja prac Władysławy Prucnal. Była to także okazja do projekcji fragmentów odnalezionego w 2011 r., po 62 latach, poddanego konserwacji i digitalizacji filmu dokumentalnego o pracy garncarzy z Ośrodka Garncarskiego w Gminie Czarna. Dokument ten jest najstarszym filmem o garncarstwie w Polsce, zrealizowanym w 1949 r. podczas ekspedycji zorganizowanej przez pracowników Muzeum Etnograficznego w Łodzi i studentów Łódzkiej Szkoły Filmowej.

W wyniku realizacji projektu powstało logo „Medynia” - znak graficzny, symbol, który asygnował będzie wszystkie dalsze działania promocyjne. Symbol ten będzie jednym z elementów marki „Medynia”. Marka bowiem, to nie tylko logo odbite na ceramice, to całościowy wizerunek, na który składa się produkt, lub usługa, organizacja (w tym przypadku nie jest to firma, ale cały system, którego sprawność gwarantuje, że produkty opatrzone logo „Medynia” będą wyznacznikami jakości), osoby, które będą się z marką kojarzyć, i na koniec - samo logo - symbol, przyciągająca uwagę skrótowa informacja. Te wszystkie elementy składają się na rozpoznawalną i silną markę.

Ośrodek Garncarski w Medyni jest różnie postrzegany, w zależności od tego, czego klient w nim poszukuje. Można na niego spojrzeć okiem etnografa, pod kątem bogatych tradycji, można kłaść nacisk na nowoczesność, praktyczne wykorzystanie artystycznej i rzemieślniczej spuścizny, które także utrwalają tradycje poprzez przywrócenie ich do życia, „przetłumaczenie” na język współczesny. Można na rowerze zwiedzać wszystkie atrakcje powstałe na bazie tradycji i dostrzegać je jako zupełnie dodatkowy aspekt aktywności sportowej. Można także przyjeżdżać tu po to, by zdobywać konkretną, potrzebną wiedzę w zawodzie ceramika.

Marka „Medynia” ma objąć to wszystko, a także stworzyć i realizować „filozofię marki”, wizję jego wszechstronnego rozwoju która będzie odpowiedzią na potrzeby. Jej celem będzie również ochrona lokalnych produktów przed naśladownictwem, nadanie „gwarancji” ich jakości i świadectwa niepowtarzalności.

www.zagrodagarncarska.pl
BIURO PROJEKTU: STOWARZYSZENIE NA RZECZ ROZWOJU I PROMOCJI PODKARPACIA PRO CARPATHIA UL. RYNEK 16 35-064 RZESZÓW
Polityka prywatności
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ
PROJECT SUPPORTED BY A GRANT FROM SWITZERLAND THROUGH THE SWISS CONTRIBUTION TO THE ENLARGED EUROPEAN UNION