Polacy odwiedzają cukiernie i lodziarnie średnio 2-3 razy w miesiącu i wydają zazwyczaj jednorazowo 10-20 zł. Najczęściej i najchętniej odwiedzane są lokalne, a nie sieciowe, cukiernie i lodziarnie – wynika z badania Sweet Monitor ARC Rynek i Opinia.
Polacy pytani o najczęściej odwiedzane miejsca w celu zjedzenia czegoś słodkiego na mieście wskazują lokalne cukiernie i lodziarnie oraz… McDonald’s/McCafé – te ostatnie najczęściej odwiedzają ludzie młodzi z miast poniżej 20 tysięcy osób.
Spośród osób odwiedzających cukiernie i lodziarnie największą grupę (41%) stanowią ci, którzy bywają w nich 2-3 razy w miesiącu. Niemal co trzeci Polak odwiedza te miejsca raz na miesiąc jednorazowo wydając w od 10 do 20 złotych, co się wpisuje w zestaw ciastko plus napój.
- Dla konsumentów ważną rolę odgrywają kawiarnie i cukiernie sprawdzone, których wyroby są im znane od lat i do których mają pełne zaufanie co do składników i jakości ich wykonania. Nie bez znaczenia jest także przywiązanie do tradycji wypieku, chociaż nasi goście lubią, jak ich czasami zaskoczymy nowością – mówi Marta Rączka-Żurawska, właścicielka regionalnej sieci Cukierni „Pokusa”, z których pięć działa w Mielcu, a dwie w Rzeszowie (Osiedle Baranówka ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 14 oraz Galeria Lazur przy hipermarkecie E.Leclerc ul. Rejtana 69).
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia, metodą wywiadów wspomaganych komputerowo CAWI (na epanel.pl). Liczebność próby N=721 – osoby w wieku 15-55 lat, którzy w ciągu ostatnich 6 miesięcy mieli okazję odwiedzić na mieście kawiarnię, cukiernię lub lodziarnię.