KALENDARZ IMPREZ

, 24 Września 2017
Pon Wto Śro Czw Pią Sob Nie
        01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Aktualności

Dobre i Podkarpackie

  • 16-07-2017

Podkarpaccy producenci żywności coraz aktywniej działają na rzecz eksportu naszych produktów spożywczych na rynki amerykańskie i państw azjatyckich. W USA mieszka ok. 10 milionów osób polskiego pochodzenia, które szukają smaków swojego kraju rodzinnego. O tym zapotrzebowaniu przekonali się członkowie Klastra Podkarpackie Smaki, którzy wrócili z targów żywności w Tokio, Singapurze i Nowym Jorku.

 

Wędliny, miody, soki, czekolady, ciasteczka, mięso bez konserwantów w słoikach, przetwory owocowo-warzywne – takie wyroby podkarpackich przedsiębiorców z powodzeniem zaprezentowano na targach żywności w Nowym Jorku, Singapurze i Tokio. Tamtejsze dystrybutorzy są zainteresowani popisaniem umów i sprzedażą na swoich rynkach. Ale wprowadzenie ich do handlu to kwestia czasu.

 

- Polska staje się powoli rozpoznawalnym producentem żywności wysokiej jakości – podkreśla Ewelina Nycz, ze Stowarzyszenia „Pro Carpathia”,  szef zespołu kierującego Klastrem Podkarpackie Smaki, zrzeszającego 61 podmiotów m.in. z branży przetwórstwa rolno-spożywczego z województwa podkarpackiego. – Warto też podkreślić, że produkcja dobrej żywności – poprzez naszą wojewódzką inteligentną specjalizację „jakości życia” – staje się mocnym wyróżnikiem Podkarpackiego.

 

Wysokiej jakości produkty spożywcze z Podkarpacia mają szansę na korzystny eksport przekonuje także Paweł Krajmas ze Stowarzyszenia Polska Ekologia, dyrektor Zakładów Mięsnych Jasiołka w Dukli. Za ważny atut podkarpackich produktów uważa ich specyfikę oraz dobrą cenę. A za główny problemem uznaje słabą promocję oraz braki organizacyjne w handlu zagranicznym. Liczy na dobrą współpracę z Centrum Logistycznym Cargo na lotnisku w Jasionce. Dzięki niemu podkarpacka żywność w ciągu 48 godzin może być już w hurtowniach w USA.

– Będziemy chcieli w Stanach Zjednoczonych utworzyć handlowe biura regionalne. Dzięki temu łatwiej będzie można tam sprzedawać nasze wyroby – podkreśla Paweł Krajmas.

Z kolei Urszula Miazga z Zakładu Mięsnego Smak-Górno w Górnie opowiada o swoim zaskoczeniu olbrzymim zainteresowaniem podczas targów Summer Fancy Food Show w Nowym Jorku jakie wzbudziły słoiki z różnego rodzaju mięsami bez konserwantów. – Nie sądziła, że nasze wyroby pojadą za „wielką wodę”. To produkty bez GMO, podkarpackie, nawet zaproponowana cena ich nie odstraszyła. Mam nadzieję, że w 2018 r. wyroby z Górna już będą sprzedawane na rynku amerykańskim.
BIURO PROJEKTU: STOWARZYSZENIE NA RZECZ ROZWOJU I PROMOCJI PODKARPACIA PRO CARPATHIA UL. RYNEK 16 35-064 RZESZÓW
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ
PROJECT SUPPORTED BY A GRANT FROM SWITZERLAND THROUGH THE SWISS CONTRIBUTION TO THE ENLARGED EUROPEAN UNION