Aktualności

Polacy coraz chętniej sięgają po polskie marki

  • 23-05-2017
Już 7 na 10 badanych (w roku 2016 tylko 6 na 10) przyznaje, że „polskość" marki zachęca ich do zakupu - wynika z raportu Open Research „Patriotyzm konsumencki Polaków 2017".
I to właśnie artykuły spożywcze należą do kategorii, gdzie najwięcej (68 procent) Polaków zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu. Według autorów badania, Polacy świadomie i dojrzale podchodzą do decyzji zakupowych. Znaczna część z nich sprawdza podczas zakupów informacje, czy produkt został wyprodukowany w Polsce.
73 procent ankietowanych uważa, że polskie pochodzenie produktu zachęca do zakupu (tylko 64 proc. w 2016 r.). Dla 27 proc. badanych polskie pochodzenie zniechęca do zakupu lub nie ma znaczenia (dużo więcej, bo 36 proc. w 2016 r.).
Autorzy badania komentują, że widoczne wysokie wzrosty w porównaniu z 2016 r. mogą być związane z pojawiającymi się komunikatami, mówiącymi o konieczności wspierania polskich przedsiębiorstw, a w przypadku artykułów spożywczych wpływa na to pozytywny wizerunek polskiej żywności.

http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/polacy-coraz-chetniej-siegaja-po-polskie-marki,144680.html
BIURO PROJEKTU: STOWARZYSZENIE NA RZECZ ROZWOJU I PROMOCJI PODKARPACIA PRO CARPATHIA UL. RYNEK 16 35-064 RZESZÓW
Polityka prywatności
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ
PROJECT SUPPORTED BY A GRANT FROM SWITZERLAND THROUGH THE SWISS CONTRIBUTION TO THE ENLARGED EUROPEAN UNION