Kwas chlebowy wchodzi na rynek

Jeszcze w 2012 r. cydr - czyli po polsku jabłecznik - nie istniał na polskim rynku, a w 2013 r. wypiliśmy go 2 mln litrów, a do 5 mln litrów konsumpcji cydru rocznie mamy dojść w 2015 r. Czy taka sama sztuka powtórzy się w przypadku kwasu chlebowego, napoju mocno związanego z polską tradycją.
Firma Van Pur z Rakszawy rusza z mocną kampanią reklamową marki Razowy Kwas Chlebowy, która ma trwać do końca roku. Jej celem jest budowanie świadomości i wizerunku marki oraz budowanie świadomości kwasu chlebowego jako rynkowej kategorii. Razowy Kwas Chlebowy to bezalkoholowy naturalny napój gazowany, o smaku podpieczonej skórki chleba z nutką karmelu. Powstaje z wody i słodów: żytniego i jęczmiennego, nie zawiera konserwantów, sztucznych barwników i aromatów. Van Pur wprowadził markę na rynek latem ub.r. Aktualnie produkt ten - w plastikowych opakowaniach o pojemności 0,5 l i 1,5 l - jest dostępny w trzech smakach: klasycznym, żurawinowym i śliwkowym. Obecnie firma wprowadza właśnie na rynek Razowy Kwas Chlebowy w szklanej butelce słodzony cukrem trzcinowym.